Vodeni sprehodi po gozdnih poteh za vrtčevske in šolske skupine
Naše cilje s področja gozdne pedagogike uresničujemo tudi v sodelovanju z vrtci in šolami kot relevantnimi partnerji s področja predšolske vzgoje. Otrokom v sklopu vzgojno-izobraževalnih ustanov (vrtci in prva triada osnovne šole) ponujamo možnost vodenih sprehodov po gozdnih poteh med tednom v dopoldanskem času oz. po dogovoru.
Vodeni gozdni sprehodi potekajo pod vodstvom Mance Kaliman in Borisa Jurca, naših dveh izkušenih gozdnih pedagogov, in so prilagojeni tako vrtčevskim otrokom kot tudi otrokom prvega triletja osnovne šole. Sproščene sprehode si vselej popestrimo z igrivim in poučnim navezovanjem na vsa področja kurikuluma za vrtce in šole (gibanje, jezik, narava, družba, umetnost in matematika), glede na želje otrok pa izvedbo različnih aktivnosti tudi sproti dopolnjujemo in prilagajamo starosti in zanimanjem otrok.
Na vodenih sprehodih, ki lahko trajajo dve do štiri šolske ure, otroci iščejo sledi živali, opazujejo ptice, žuželke in plazilce, poslušajo gozdne zvoke, se učijo prepoznavati različne vrste dreves, rastlin ipd. V gozdu, ki ponuja otrokom nemalo možnosti za sprostitev in igro, pridobivajo otroci znanje iz neposrednih izkušenj, prek zaznavanja sveta z različnimi čutili. Nevroznanost dokazuje, da je gozd neprecenljivo terapevtsko in razvojno okolje, ki učinkovito sprošča in pomirja, pri otrocih pa spodbuja razvoj možganov, krepi motorične in socialne veščine ter izboljšuje njihov imunski sistem. Raziskave kažejo, da imajo otroci, ki so veliko v gozdu, bolj razvito domišljijo, so bolj spretni in manjkrat zbolijo.
Vodeni gozdni sprehodi potekajo v vseh vremenskih razmerah, pri čemer program vedno prilagodimo vremenu.
Skupaj nam je v gozdu vedno lepo in zabavno, kar potrjujejo tudi vaše pohvale!
Prijave: manca.kaliman@malaulica.si
“Zelo bi pohvalila sam koncept, ki spodbuja raziskovanje gozda, gibanje v naravi in vključevanje vseh čutov. Poleg tega je v naloge vključeno medpredmetno povezovanje vse od slovenščine (z glasovi, črkmai itd.), matematike (štetja, orientacije itd.), spoznavanja okolja (rastline, živali, prostor), likovne umetnosti (oblikovanje iz predmetov v naravi), glasbene umetnosti (oponašanja oglašanja živali ...) in seveda športa z različnimi oblikami gibanja. Mušnice in oznake za naloge so zelo lično narejene, kar še dodatno pritegne male in velike raziskovalce. Lepo je bilo videti, kako so otroci uživali, se veliko gibali in učili - ne da bi se tega v polnosti zavedali! Hkrati pa je bilo zelo sproščeno vzdušje, kar gre pohvala tudi vašemu odličnemu pedagoškemu in didaktičnemu vodenju z 'začimbami' humorja :) otroci in tudi kakšne učiteljice še danes drugim pripovedujej(m)o šale o muhah ipd. ter zanimiva dejstva o živalih. Še enkrat hvala za vaše odlično delo in se zagotovo vidimo še kdaj.
Ana Vrenko, učiteljica 1. B razreda OŠ Franceta Bevka”
Deli na Facebooku